Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 2. april 2014

Maling

Kjerringa kom seg opp idag også ved hjelp fra One and Onlys sweetmorningtalk. Disse minuttene eller timene er dyrebare for oss.
Vel oppe, fant jeg ut at det var litt for surt til å fortsette ute, så jeg venter litt med det.
Men nå er alt av hagemøbler ferdigmalt. I samme lyse gråfarge som huset.
Slitne utemøbler fra dazumal ble trendy sittegruppe etter en god del egeninnsats.
Det starta med at søte GjenbruksstasjonsElizabeth hadde bilde av en herlig, hjemmesnekra benk i bloggen sin.
Da jeg endelig fikk somla meg opp dit, var jeg sikker på at den var solgt og borte. Men der sto den og ønsket meg så hjertelig velkommen.
Herlig.
Laget av hele og kløyvde gjerdestolper, grønne av impregneringsbeis og tidens tann.
Tung som et h...... var den også. Men litt mannehjelp og en henger, fikset den skiva.
Da jeg fikk den inn i gården, så jeg jo straks hva som måtte til.
Maling !
Den forrige eieren hadde etterlatt seg et ti-liters spann med husmaling, så fargevalget var veldig enkelt.
Sammen med to stoler kjøpt på et loppemarked for en evighet siden og et gammelt slitt teakutebord, ble den behandlet med gråmaling så ingenting var til å kjenne igjen. Tre strøk med god tørking mellom hvert strøk, gjorde susen.
Snart skal jeg ut og måle og finne frem min lille elektriske sag. Så skal jeg sage av bordbeina omtrent 10 cm., for da kan man sitte ordentlig og spise der også.
Så genbruk er greia.
Jeg skal i alle fall ikke ha på meg at jeg bidrar til søppelbergene i Italia og andre steder.
Alt jeg har av møbler, bortsett fra en gammel sofa fra Ikea, er gjenbruk.  Bokhyller fra samme sted, også gamle og velbrukte. De har overlevd 4 flyttinger.
Når alt er på plass ute, kommer det bilder. Så følg med, følg med.
Og så selvfølgelig. Hva er våren uten det aller viktigste.....LOVE.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar