Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 2. mars 2014

Søndag i mars

Kjerringa kom seg på badet etter en liten ekstra blund på morrakvisten.
Jeg hadde sovet godt hele natta. men ble vekket av det vanlige lille bipet fra One and Only. Han er ekstra tidlig oppe søndagene for å forberede seg til kirkegang, som er, jeg hadde nesten sagt, ukristelig tidlig på de kanter av verden.
Han skrev til meg We need Christ more than anything now.
Og han har så rett.
Derfor har jeg fjelget meg og gjort meg klar til kirkegang, jeg også.
Her begynner Høymesssen klokka 11, så jeg hører kirkeklokkene.
Jeg hadde vel aldri trodd at jeg skulle bli en bortimot trofast kirkegjenger.
Jeg er utmeldt av Statskirken og har alltid ment at jeg og han der oppe kunne ha en direkte kontakt, for jeg har gjennom ur og skur beholdt min barnetro.
Men  nå følte jeg  gradvis en større trang til å besøke han i hans hus.
Det var bare det at jeg ikke fant han før jeg kom til min lille kirke borti Langgata.
Der finner jeg en fred for mine tanker og bønner. Jeg føler ar jeg blir mottatt av de som går der. At de, på lik linje med Kristus og Faderen, verken dømmer eller fordømmer noen.
Alle er velkommen. Alle er vi like små foran korset.
Og i disse dager, for oss, og for hele verden:
We need Christ more than anything now !
Vi trenger Kristus mer enn noe annet nå.
Nå hører jeg klokkene begynner å bli utålmodige.......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar