Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 21. februar 2014

Vinteren

Kjerringa ble vekket av et forsiktig lite bip fra mobilen.Så var praten igang. Voice meldinger, kyss og hugs.
Jeg føler meg velsignet. Skulle ønske alle kunne vært så heldig som meg.
Kanskje det var mindre ufred og ondskap i verden.
Når man er så borte vekk i et annet menneske, så eksisterer ikke grådighet eller misunnelse.
Man bare ønsker å være sammen på en øde øy med TV, men uten internet.
Ellers kan egentlig verden passe seg selv.
Og det gjør den tydeligvis, både seg selv og andre.
Det som skjer i Kiev nå er helt uforståelig og brutalt. Kamper i gatene med flere drepte, er ikke akkurat vanlig i vårt nærområde.
Og dette mens sirkuset i Solsnisj kjører sine forestillinger, med eller uten dop. Og med en Putin som blir mindre og mindre i verdens øyne.
Først bruker han over 300 milliarder på et OL der altfor mye ikke fungerer som det skal.
Og nå snakker jeg ikke om de norske medaljene og skia og smøringa og bare Vårherre i det høye vet hva og hvem og hvordan.
Jeg snakker om at for å lage til dette sirkuset så har den russiske stat stjålet og snytt fra sine egne, som lever i ufattelig fattigdom, på bekostning av dette.
Hele OL burde vært boikottet da en så hvilken vei det bar.
Men neida, vi eier verken skamfølelse eller anstendighet nok til å gjøre det. For Norge går for gull, må vite.
Og så snart hr Putin har skamridd sin kjepphest, jeg mener når OL er over, får vi be om at uroen og elendigheten i Ukraina er over også, ellers vil vi ganske sikkert få se et blodbad av de helt store når han rir inn der med sine tropper.enda mere snø og ingen sol.
Så Kjære Vinter, jeg slår opp med deg i full offentlighet, det er på tide å treffe andre årstider. Og våren og sommeren er dessuten mye hottere enn deg.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar