Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 12. mars 2015

Du kommer fra Horten, når.....

Kjerringa kravlet seg sannelig ut av senga idag også, med god hjelp av koselig morraprat med One and Only.
Katta inn, mating av stripeskinnet, kaffe til meg selv, mer koseprat med min egen.
Før dagens gjøremål startet for oss begge.
Som jeg sa i bloggen igår, så ringte jeg til Kommunen og sendte mail om å kanskje få en søppeldunk utenfor gjerdet mitt, for om mulig å slippe alt griseriet som bare blir slengt der.
I dag ringte en koselig mann fra teknisk etat i Kommunen.
Dessverre kunne jeg nok ikke få en søppeldunk, for da måtte de være ansvarlig for å tømme den. Jeg sa at jeg var da villig til å tømme den i mit restavfall med jevne mellomrom, så det skulle de ikke ha noen problemer med.
Nei, dessverre, dette var mer enn vanskelig, men de skulle heller kjøre en runde og rydde utenfor gjerdet mitt sånn to ganger i uka !
Wow, jeg takket tusen takk jaaaaa.
Jeg spurte om når de skulle sope fortauene i byen. Han sa snart.
Omtrent før samtalen vår var slutt, var det en vaskebil på pletten og sopte og vasket fortauet !
Jeg er nå på jakt etter en sånn gammeldags søppeldunk i aluminium som hang overalt i byen, den gang det ikke var så vanskelig.
For jeg fikk tillatelse til å henge opp min egen, nemlig.
Så hvis noen vet eller har eller kjenner noen om har, kontakt meg pliiiiiiiiz.
Horten er en dritfin by å bo i.
Sammen finner vi løsninger på det meste.
Jeg elsker Horten med alle forunderligheter, venner av alle varianter og nasjonaliteter og Kommunen som passer på oss alle.
Smilefjes, smilefjes, smilefjes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar