Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 4. november 2013

Igjen

Etter etpar fridager og en dag på lading, er jeg fryktelig tilbake, for å feilsitere Djengis Khan. Krigerhøvdingen som levde sitt liv, bokstavelig talt, på hesteryggen. Der spiste han, der elsket han og ikke minst, der kriget og drepte han. Uten sammenligning forøvrig.
Min irritasjon er av en mildere sort.
Jeg lurer på hvorfor alt av skatt og folkeregister som gjelder Horten er flytta til Tønsberg nå ?
Og helt umulig å komme i telefonisk kontakt med ?
Hva med alle dem som ikke har PC eller annet redskap for å komme seg på nett ?
Skal de bare godta alt ? Feil skatteprosent, umulig å komme til og få tilsendt hva det nå enn er man får fra sånne plasser. Noe må det jo være, ellers hadde de jo ikke eksistert ?
Vi hadde det i Horten. Hele Torget 6 var fyllt opp av skattekontor, kemner og folkeregister.
Plutselig pakket de sammen og flytta til tidligere Horten Bryggeri, Greit nok, det var jo fremdeles i Horten. Men så var det et lyst hode, les: Idiot, som fant ut at det kunne jo ligge i Holmestrand. Jaja, det gikk jo buss dit, og man kunne jo ringe og få tak i en person som kom med noenlunde fornuftige svar. Enn så lenge,
Men det var ikke lettvint nok for folk, noen større og mere langtkomne idioter fant ut at her måtte det gjøres enda vanskeligere å finne frem i byråkratiet. Dermed ble hele sulamitten flytta til Tønsberg, med stort sett kun internettilgang og en trykketelefon som alltid er opptatt.
Så hva gjør man da, når man skal ha to enkle attester ?
Jeg vet ikke.
Men jeg skal si fra når jeg finner det ut.
Og jada fremdeles ............

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar