Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 28. oktober 2013

Mandag i Oktober

Kjerringa kom seg ut av senga før One and only kom innom for en prat.
Grunnen er at denne klokkeflyttinga gjør meg en smule forvirret, og jeg våkner tidligere, selv om det burde vært omvendt eller........?  Skjønner dere ? Ikke jeg heller.
Jeg synes det er så utrolig dumt, men det var visst tyskerne som kom på denne merkelige ideen på 30-tallet for å spare energi eller noe sånt, og så plukket resten av Europa det opp, samt USA.
Så værsågod og bli forvirret.
Kyrne står på båsen og rauter sårt fordi de er melksprengte, småfuglene har knappast fått opp øynene, for ikke å snakke om hanene rundt omkring.
De må jo vekkes for å gale til rett tid.
Men på noen dager har både jeg og resten ar mensjeriet kommet i gjenge igjen.
Og nå går det mot jul med raske små føtter, og da er alt glemt.
Idag var det koselig lunsj på Friviligsentralen.
Det var linsesuppe med kylling og ris. passe krydret med karry som sto på menyen. Deilig karvebrød til. Alt fra Irak.
Tilsammen var det vel 15 stykker som var innom og nøt godt av maten og koselig selskap fra tilsammen 6 nasjoner.  Og det var både mettende og sunt.
Og jada..........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar