Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 1. oktober 2013

Kvinnegruppe

Kjerringa kom seg opp i dag også, etter en bortimot søvnløs natt. Noen kopper altfor sterk kaffe altfor seint gjorde nattesøvnen uoppnåelig.
Så midt på svarteste natta satt jeg og så på diverse programmer på Youtube.
Festivaler og dans fra min one and onlys hjemtrakter blant annet. Han lo da jeg fortalte hva jeg hadde brukt natta til.
Så den var ikke helt bortkasta, jeg lærte mye om en nesten glemt kultur, Igbo, et stolt folk med lange tradisjoner.
Etter å ha sovet i 3 timer på morrakvisten var det en rask chat med han, før jeg måtte beine avgårde til en nesten glemt time ho søte Mette hos Rønning Optikk. Brillene jeg var så stolt av, funket ikke i det hele tatt. Men hun fikser den skiva. Hun tok noen mål og fant ut at synsfeltet måtte flyttes opptil flere centimeter for å gi optimal funksjon. Service, kalles sånt.
Og nå i kveldinga er det møte i Flerkulturell Kvinnegruppe. Som vanlig klokka seks i FIF sine lokaler i Storgata 37 i Horten.
Håper så mange som mulig kommer. Vi skal diskutere litt hva vi kan gjøre for Horten, I stedet for å spørre hva Horten kan gjøre for oss, for å sitere en av mine så skammelig myrdete forbilder, JF Kennedys oppfordringer til USAs befolkning.
Men det gjelder sannelig her også, i vår lille vakre Horten.
Blant annet har vi små planer om å lage et matkurs for barn og unge. I disse ulvetider er det viktig å lære at ikke alt kan kjøpes, og at gamle mattradisjoner, enten de er norske, pakistanske eller afrikanske eller kinesiske er iferd med å gå tapt, til fordel for junkfood og Fjordland og Grandis.
Så overvinn dørstokkmila og kom og vær sammen med oss etpar timer.
Bevertningen er enkel. kaffe eller te med litt å bite i. Idag er det gammeldagse nordlandslefser.
Kanskje kan du finne en ny venninne eller fler og være med i vårt flerkulturelle fellesskap.
Alle jenter og kvinner er hjertelig velkommen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar