Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 24. oktober 2013

Soltorsdag

Kjerringa kom seg opp idag også. One and only var hakk i hæl, så det ble en koselig morraprat med innlagt språkundervisning, før pliktene kalte.
Dagene er gode.............. er svaret på Kedu ka ime ?
Ja, dagene er sannelig gode.
Idag skal jeg ta inn sommeren og lagre den til neste år.
Potetene skal jeg la gro til bortimot jul, for selv om gresset er visnet, så gror de strålende under jorda. Og det skal de få lov til.
For det er deilig fjellmandel, som skal avnytes sammen med pinnekjøttet julaften.
Og nå trasker det raskt mot den tida.
Familiejentene er i full gang med å finne en passende dag for "kjøttrulling" allerede.
Den gamle familietradisjonen med å sy lammerull til jul.
For idag må dagen tilpasses i den enkeltes turnus, gjøren og laden. Og vi er etterhvert mange både i og utenfor familien, som vil være med. Derfor så lang tid i forkant.
Nåja, det er om 3 små uker vi skal møtes. og jeg for min del synes det er enten mandag eller fredag nå for tida, såee..............
Igår var jeg på ICA og hentet slagsidene mine, rulleskinnene, som skal brukes. Det er bedre at de ligger i min fryseboks, sånn at jeg har dem når de skal brukes, enn at jeg skal kjøre halve Vestfold rundt når dagen er der.
Og været, ja det er også strålende.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar