Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 15. oktober 2013

Jeg klarte det !

Kjerringa har vært uten annet nett enn iPhone i maaaange og laaange dager. Helt forjævli.
Feilen  er helt og holdent nettleverandøren sin.
Idag kom det nye modemet ......på døra.
Og så kom det je itte kæinn. Tararamtamtei..... je snuble bærre lite greæinn.....som det står i tango for to av Alf Prøysen.
Bare at her var det kun meg mot Internettilkoblinga.
Min One and only kom med oppmuntring og gode råd, men det hjalp bare ikke. Jeg måtte sette meg ned og lese bruksanvisninga mer enn nøye.
Min enbårne haddde instruert meg godt før han dro igår.
Men det var jo ikke samme modemet som kom express ? All repeteringog lærdom og prøving igår før han dro var altså helt bortkasta
Så her var det å lese og forsøke, nye kabler i et virvar av andre kabler.
Men i og med at skyping og chatting på iPhone ikke er det helt store, detaljene får henstå, så konset jeg på internettilkoblinga.
Alarm og telefon får vente til kavalleriet (ekspertisen) ankommer.
Så jeg ga meg ikke og klarte til og med å pådra meg neseblod før My one and onlys kontrafei kom opp via facebook. Wow, jeg hadde klart det !!
Nå kajnn de stå der og glo,  for det var jeg som klarte kobling for to.......
Jeg er skikkelig stolt av meg selv nå.
Neseblodet har stoppa, jeg skriver og sjekker fb og koser meg.
Takk Gud for Internet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar