Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 17. oktober 2013

Uovervinnelig !

Kjerringa karet seg ut av senga etter morgenskype med One and only. Dårlig forbindelse, så fra litt over 6 til bortimot 8, var dialogen sånn: Hello, do you hear me ? Do you see me, brudd, ny oppkobling. Hello, do you see me now ? Can you hear me, Yea I can hear you but not see you. Love you. Ohh there you are. You too. Brudd. Ny oppkobling....Can you see me, hear me ?
Jaja, å sånn går nu dagan...................
Men klokka 8 hadde jeg fått nok. Opp og hopp kjerringskinn.
Dagen venta. Og etter mere chat og koseprat, kaffe og litt youghurt med bær var det å gå igang.
En ny skriver skulle installeres.
Ei arti historie egentlig.
Gikk inn på nettet og fant denne billige tre i en printeren til 349,- på Elkjøp. Bestilte den. Og den var på lager i Horten.
Jeg dro ned utpå dagen i går. Mens man veeeeenter, det er alltid ventetid på sånne steder, fant jeg en brosjyre som lå på disken. Og begynte å lese, og leste, mer og mer interessert. Det var Norgesenergi som viftet med 500,- i rabatt på kjøp hos Elkjøp ( Hallo Elkjøp og Norgesenergi, nå vil jeg ha betaling for all gratisreklamen) dersom jeg byttet til dem som strømleverandør med strøm til innbruddspris, og selvfølgelig var de landets billigste, bortsett fra en leverandør oppi dalom.
Hmmm, hvem vil ikke ha billig strøm og gratis printer med nogo attåt ? Jeg ville !
Jeg fikk skriveren, en halvkilo Löfbergs Lila kaffe, en økonomipakke med vaskemiddel til oppvaskmaskinen...........og 4 kr igjen, som jeg måtte signere på et papir at jeg hadde fått.
Jaha, noe er å kjøpe, noe helt annet er å montere sånne saker.  Men  jeg gikk igang med dødsforakt.
En lang bruksanvisning ble lest og forstått. Til arbeid, kjerring !
Faen med full boligadresse ble nevnt etpar ganger underveis.
Men endelig kunne jeg plugge inn kabelen og slå den på.
Etter masse harking og fresing og hosting, kom den ut med den vakre rosen jeg hadde lagt inn til kopiering.
Jihaaaa, jeg klarte det !!
Nå er jeg igang med full oppkobling av alle modemene som ser ut til å fungere også.
Bare jeg ikke blir for overmodig og får meg en skikkelig karamell så jeg går i bane sammen med Internet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar