Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

lørdag 31. august 2013

Lørdag i august

Kjerringa kom seg ut av senga idag også. Katta ble sluppet inn, avisen henta, mens Katta gikk i siksak mellom beina mine. Ivrig etter å få meg inn og dirigert mot matskåla hennes, Message taken. Mat avlevert, check, Kaffen kokt, check, Tynnbrød, type polar påsmurt laks, majones med dill, check.
One and only online cheeeeeeeck. MMMM.
Dagen er i water.
Men hvor i all verden ble sommeren av ? Siste dagen i august, og det er bare noen små dager siden jeg gikk og lette etter grønne spirer rundt om i blomsterbedene.
Hvor ble alle disse dagene av ?
Ifølge kalenderen, skal snart Plantasjen åpne sitt nissejulekjør. Ganske snart.
Og arme meg gleder seg faktisk til det også. Men jeg har jo ikke bedre vett i skallen.
Jeg bare lever med hver årstid og begivenhet. Vil verden ha jul, ok så er det julestemning på bristepunktet, nesten over.
Og sånn går nu dagan, den ene før og den andre etter.
TV og alle mediene er fulle av stortingsvalg og det ene løftet fagrere enn det andre.
Mens vi som har levd noen somre og vintre, har hørt altsammen før. Vi lar oss liksom ikke helt rive med. Vi vet at uansett hvem som sitter med makta, så er vi underlagt makta som igjen forhåpentligvis ikke gjør altfor store grunnlovsendringer.
Jeg er mer bekymret for den tilstundende krigen i Syria.
Våre allierte, som har utsett seg selv til verdenspoliti, er begynt å rasle kraftig med sablene.
Og det er bekymringsfullt og skummelt. FN observatørene har forlatt det arme landet og kommer forhåpentligvis med en rapport om hva som bør gjøres for å bevare verdensfreden.
Hvilken side skal de gå inn på ? Presidentens bøller har støtte fra Russland og Kina.
Worst case scenario er ganske skremmende. Men vi får våke og be, så kanskje vi alle får feire jul igjen......
Og ellers ? Jo takk, bare bra

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar