Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 1. september 2013

søndag i september

Kjerringa kom seg opp og ut i dusjen, og dagen var ny og ubrukt.
Katta ble sluppet inn og foret, kaffen kokt. Og siden det er søndag, laget jeg meg en omelett med urter. Og min one and only har allerede ønsket meg a good new month og prata masse før kirketid.
Jeg er så heldig.
Idag er det ett av de utallige små niesebarn som har bursdagsfeiring, og det blir koselig som vanlig.
Jeg gleder meg. Jeg skal hente tante på Indre Havn Sykehjem kl kvart på fire, så der sitter nå hun og gleder seg også.
Antrekket hennes for dagen la jeg frem allerede igår. Det må matche, ellers blir det feil.
I makroperspektiv holder verden pusten og venter på hva USA skal finne på i Syria, mens vi her tl lands krysser fingrene for at Norge skal slippe å dilte etter.
Men en ting er å ønske, en helt annen ting er å ha bundet seg selv på hender og føtter til en avtale om å gjøre nettopp det, dilte etter storebror.
Jeg bare lurer på vilken side.  Opprørsstyrkene eller regjeringsstyrkene ?
USA er ikke akkurat kjent for å støtte opprørere, så her har de litt av et dilemma.
For som kjent er regjeringsstyrkene i Syria støttet av Russland og China og sannsynligvis Nord Korea.
Ingen av de nevnte landene er bestevenner med USA.
Så dette er storpolitikk på høyeste plan.
Vi får bare  krysse alt som lar seg krysse for at dette skal ende godt for alle, hvis mulig ?
Og jeg ? Jotakk, bare bra fremdeles, så jada.............






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar