Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 16. september 2013

Høsten

Kjerringa våknet opp til vidunderlige ord fra One and only. Regnet og blåsten blir liksom en bagatell og et bakteppe da.
Etter en times småprat med innlagt krangel, var det dusj, kaffe, youghurt og mer prat. I am lucky.
Men uansett har vi nok sett det beste av sommeren nå.
Igår gikk puter og stasj inn fra verandaen for tørking og rengjøring før stabling på loftet.
Nok en sommer er over.
Vemodig.
Men framfor oss har vi masse kosekose, tente lys, varme på peisen, snart julesaker på Plantasjen.
Og glede oss til jul tid.
Høsten er ikke det verste man har bare man vet å innrettte seg. Og det gjør jeg.
Jeg koser meg så det er en fryd. Liksom ruller meg i kosen med levende lys, koseprat, litt TV, facebooking og lydbøker, strikketøy og tøfler.
For ikke å snakke om sosialt samvær hos meg og hos mine venninner. Møter og i det hele tatt.
Jeg tror jeg liker høsten også.
Og i morgen, etter årlig kontroll på Ullevål. får jeg besøk av søte venninne fra Vestlandet.
Det betyr masse prating, kaffedrikking, god mat og kos.
Hva skulle vi nordmenn gjort uten all denne kosen vår ?
Jeg tror det må være et særnorskt fenomen, grunnet lange høst- og vinterkvelder og drittvær i kø fra Atlanteren.
Og all denne kosen har nok gjort at vi overlever vinter etter vinter.
Så vær velkommen høsten !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar