Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 4. september 2013

Valgtider.......

Kjerringa kom seg opp i dag også. Til en litt grå dag men med behagelige temperaturer.
Rutinene ble fulgt, om ikke til punkt og prikke, jeg er ikke helt avhengig................ Men sånn bortimot noenlunde fra dag til dag. Små forskjeller kan forekomme. F.eks. om jeg slipper inn Katta før jeg setter over kaffen.
Jattajatta, og sånn går nu dagan.
Min one and only kom på akkurat til kaffen var ferdig. Litt prat over kaffekoppen og eplet. Det ble min frokost idag. Et deilig norsk eple.
Bare så synd at sesongen for norske epler er så kort, selv om vi har epler i tonnevis for salg. Fordi vi har bundet oss opp til handelsavtaler med andre land. Handelsavtaler som sier at dersom vi tar inn deres frukt, så skal de ta inn vår fisk eller noe sånt.
Ellers blir vi bombardert med valg, valg, valg om dagen. Sanger av varierende kvalitet, kjente stemmer, både politikere, skuespillere og bare Vårherre vet hvem og hva de politiske partiene bruker som mikrofonstativ for å få formidlet sitt, i de fleste tilfeller, tvilsomme budskap...........
Vi har så hørt det før, fra alle sammen. Men er det sant ? Kan de holde hva de lover ?
Vi velgere blir mer og mer forvirret, hvem var det nå som lovet gratis barnehageplasser og sykehjemsplasser til alle, enten man trenger det eller ikke ?
Hvem og hvordan skal alle løftene finansieres ?
Skal jeg fortelle dere noe ? Hvis dere ikke har sluttet å tenke og forundres ? DET ER OSS, DET !
En annen nyhet: There are no free lunches, hvis dere trodde det ?
Vi må betale alle disse fagre løftene fra alle kanter. Kunsten er egentlig å finne det partiet som har det billigste programmet !
Og som et apropos til en diskusjon i GN nå for en stund siden. En entusiastisk dame la fram utregninger for kostnader i forbindelse med å finne intelligent liv i andre galakser. Jeg foreslår at det legges ned tilsvarende innsats og penger i å finne intelligent liv på vår egen klode !
Og ellers, Jotakk, alldeles bare bra


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar