Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 8. september 2013

Valgsøndag

Kjerringa kom seg opp i ei faderlg fart, litt seint, men godt hjulpet av koseprat. Dusj, Katta inn og mates. Kaffe og et eple. Bring it on.
One and only til kirken, men prates nok mer senere idag,
Jeg grøsser langt inn i sjela når jeg ser "Landsmoderen" i egen selvtilfredse skikkelse bli intervjuet om og om igjen sammen med sin våpendrager SJ. Bare navnet er ekkelt å ta i munnen.  Og jeg er ikke, som tydeligvis over halve Norge, på fornavn med nevnte damer. Ikke vil jeg bli det heller.
Dette blir nok et skjebnevalg for altfor  mange i landet vårt.
Vi har det godt idag, bedre enn dersom de to damene skal styre i 4 år fremover.
For her sitter tydeligvis parolen: - Mye vil ha mer - I høysetet.
Er du rik skal du bli rikere, er du fra land utenfor Schengen, hold deg der, uansett livssituasjon. Skolene skal ikke styrkes, men nedbygges, og privatskoler for de som har mest, er løsningen.
Helsevesen for de som kan betale er også på lista over måter å rasere velferdsgodene på.......
Jada, har du så du klarer deg, og vel så det, Stem Høyre og rævslikkerne deres.
Men er du et vanlig menneske, lavtlønnet eller på en eller annen trygd, hold deg til de Rødgrønne. Ikke at de er perfekte, men de er i alle fall best for oss vanlige mennesker.
Alt annet er løgn og fanteri.
Til dags dato har jeg ikke sett en eneste kake som både kan spises og beholdes. Og jeg har sett mange kaker.
Og jada........


2 kommentarer: