Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 9. september 2013

Selve dagen

Kjerringa kravlet seg opp i ei faderlig fart, for hun hadde time hos sin hofflege på morrakvisten.
Alt vel med kjerringskinnet. Litt vondter her og der er bare sånn det skal være. One and only kom inn med dagens første mens legen tok pulsen med et apparat på fingeren. WOW pulsen raste opp fra 0 til 100 på 1 sekund.
Hmmm, kan dette være sunt da ?
Uansett, jeg er nok ikke sen eneste her i landet med høy puls akkurat i dag, tenker jeg. Men av helt andre grunner. Valgets kvaler, både for de som velger og de som er mer eller mindre skråsikre på å bli valgt inn på Tinget.
Jeg håper bare at jeg ikke våkner til en tirsdag med blå, blå blues, i morgen. Eller blåbrunt, hvis det er noe som heter det ? Gusjeblått ?
Vet folk flest hva de gjør?
Det rinner meg et meget gammelt sitat i hu: - Fader, forlat dem, for de vet ikke hva de gjør ! -
Nå er det over to tusen år  siden den bønnen ble bedt, og jeg kan ikke si at han nådde frem med den. Mennesket er et grådig dyr som alltid vil ha mer, som gaper og skriker og vil ha alt samtidig.
Nå tror de at deres dag er kommet. Deres egosentriske, våte drømmer skal endelig tilfredsstilles.
Men hva med oss andre, som alt skal tas fra ?
Trøstevise for oss.......
OG GODT OG RIKTIG VALG

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar