Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 10. september 2013

Morra-Blues

Kjerringa visste det var en ekkel dag å våkne opp til. Trøsteord fra One and only var liksom ikke helt nok.
Hoverende SJ og skrålende "landsmoder" kan bli for mye for ei sart kjerringsjel.
Jeg vet at flertallet jubler, nødvendigvis. Men idag er jeg ikke demokratisk anlagt i det hele tatt.
Bare uendelig trist.
Vet flertallet hvilke monstre de har valgt inn de neste fire årene ?
Har de glemt at et annet monster hadde sine røtter og mye av sin forskrudde ideologi fra et parti som nå kommer til makta sammen med det partiet som alltid har brukt kalkulatoren og aldri gitt fra seg en krone mer enn de måtte, selv for skams skyld ?
Det regner idag. Helt etter mitt og dessverre mindretallets sinnsstemning.
Jeg vil ikke gratulere noen med dette valget, bare håpe at det går bra for småfolket, tross mine dystre forutanelser.
Og håpe at kjærligheten overvinner alt........

1 kommentar: