Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 1. desember 2013

ha julegaver !

Kjerringa våknet til trivelig morgenhilsen fra One and Only, med varme ønsker om en god julemåned.
Og det har jeg tenkt å ha, så langt jeg kan styre det.
For det første skal jeg ikke herje på til jul. med vasking og baking og lister så lange som vonde år. Kjøpesentrene skal få være ifred for meg i år.
Om vinduene er umulige å se gjennom på grunn av støv og skitt, så gir jeg faktisk blanke faen, og det oppveier mange  blanke vinduer.
Jeg skal ikke gi gaver. Alle har mer enn nok og vel så det. Og jeg vil ikke ha gaver . JEG VIL IKKE HA JULEGAVER ! Hører dere, der ute, dersom det var noen som hadde en aldri så liten tanke om å tilføre mitt etterhvert enorme bohave mer å holde styr på.
Nei takk, gi heller raust til de som trenger det, for de er mange.
Gi til Humanitære formål i inn og utland, til Foreningen for omplassering av dyr, til fadderbarn, til alle de andre som verken har til salt i sårene eller flisa i fingeren.
Gi til alle, men ikke til meg.
Jeg har alt jeg trenger av gods og gull og sølv.
Og det jeg ikke har og ønsker meg mest her i verden, får UDI ta seg av.
Men uansett utfallet av de bønnene fra hver sin kant a verden, så akter jeg å ha ei fredelig, koselig jul med alle dertilhørende ingredienser, nisser og dverger, hjerter og glitter og mat på alle fat.
Og den skal som vanlig feires med lys og varme, sammen med gode venner og familie, men forhåpentligvis ingen forstyrrende gaver.
Det vi kan gi hverandre, som verden virkelig trenger, er kjærlighet og omtanke.

Idag blir det derfor





2 kommentarer:

  1. Amen! Støtter deg fullt ut. Ungene skal få, men vi voksne har tengt å gi hverandre tjenester istedet.

    SvarSlett
  2. Helt enig med deg. Jeg har alt jeg trenger og mer til - kanskje en nyere bil, men det er det nok ingen som gir meg. Det jeg, lik deg, ønsker mest nå, er det bare UDI som kan gi.

    SvarSlett