Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 31. desember 2013

Siste dagen i 2013

Kjerringa ble vekket, som vanlig av One and Only.
Ut på badet, alle de vanlige rutinene før dagen var igang. Inkludert å slippe inn Katta, mating og prating med henne, før hun fant seg et sovested for dagen, for hun har mange her i huset.
Aller beste er skinnstolen på loftsgangen. Der har hun full oversikt over meg og hvem som kommer og går nede. Er det folk hun kjenner, kommer hun trillende ned trappa som et stripete, stort nøste for å hilse og kose. Eller hvis det er mat på gang. Da er hun også meget rask ned trappa.
Der oppe er det passe varmt og ideelt og oversiktlig for ei nysgjerrig katt.
Den siste dagen i året er til for ettertanke, oppsummering og nyttårsløfter.
Ettertankene kom igår, oppsummeringen likeså.
Så gjenstår nyttårsforsettene.
Hmm. Tynnere ? Nope, har prøvd, slitt, feilet, grått, avskydd. Jeg lever så sunt jeg kan, med de forutsetningene jeg har, så jeg skal være fornøyd med meg selv fortsatt. Det er verdens beste nyttårsforsett. Å være fornøyd med meg selv, være glad i meg selv, fordi jeg faktisk er verd å elske.
Og my God, jeg blir elsket.
Noen ganger føler jeg meg som ei filledukke, kysset, klemt og elsket til hodet, armer og bein må syes på igjen før neste omgang.
Jeg snakker mentalt nå.
Fysisk kunne vel formen vært bedre også
Så kanskje et bittelite nyttårsforsett skal være å forbedre formen litt ?
Jeg vil ikke love meg selv noen store inngripen i mitt daglige liv, men noen flere omganger for dagen på krysstreneren er kanskje et lite overkommelig mål ? Den står jo så lagelig til........
Og mer kjærlighet, mye mer kjærlighet.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar