Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 1. januar 2014

2014

Kjerringa var seint ute idag. Mobilen på stille, One and Only dypt bekymret. Da jeg endelig kom på , var klokka nesten 9, og han var iferd med å ringe meg.
Men vi fikk nå skravla og turtla meg våken så jeg kom meg ut i dusjen.
Jeg er ikke vant med festing og seine kvelder, så da blir det deretter. Danseføttern svir, men det var det sannelig verdt.
Wow, for en fest, og for noen danser.
Alle glade og lekne, og ikke en dråpe alkohol. Der var den yngste sovende i bærebag og de eldste nesten i rullestol, og alle aldre mellom de to ytterpunktene. Vi har mye å lære av mange. Her var ikke snakk om at ungdommen skulle på noe fyllefest eller annen fest uten slækta. Nei, her var alle samlet, alle spiste godt og vel og lenge, og alle danset etterpå til fengende toner, mye arabisk inspirert,  utrolig  medrivende.
Så jeg danset og koste meg.
Det var bare en annen norsk venninne med pappa og jeg som var der som representanter for deres nye hjemland. Jeg følte meg beæret og ydmyk. Dette var mennesker som hadde opplevd nok elendighet og sorger for mange liv.
Krigere fra fjellene i Kurdistan som stokket danseføttene så det var en fryd å se. Og kvinner som hadde flyktet med kulene susende rundt ørene på seg og ungene, men gjett om de kunne svinge på hoftene !
En fantastisk flott slutt på det gamle året.
Men før rakettene gikk til værs, var jeg hjemme igjen.
Jeg foretrakk å passe hus og Katta i verste fyrverkeriet.
Så jeg vil med dette benytte anledningen til å ønske alle mine lesere fra fjern og nær et fantastisk godt nytt år 2014.
Måtte alle deres ønsker og håp for det nye året gå i oppfyllelse og vel så det ! Be blessed !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar