Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 23. januar 2014

Lykke

Aldri har vel Kjerringa blitt så glad for et lite bip som idag.
Han er der, han er bedre, han er iferd med å bli bra. Det er deilig.
Dagen er utrolig flott. Overskyet ? Nei, min sol skinner fra glitrende blå himmel. Livet er en fest.
Snø, sier du ?
Nei hos meg blomstrer tusen blomster i ren glede.
Min glede og taknemlighet kan ikke måles med noen kjente målemetoder.
10000000000000 kilo lykke, 5000000000 kilo glede, 100000000000 kilo takknemlighet ?
Nei, umulig. Richters skala ? Ubrukelig. Glede, lykke og takknemlighet er stille og lager ikke annet enn smil hos den det rammer og et hjerte som strømmer over.
Grader da ? Temperatur ? Nei ikke det heller.
Litt merkelig at ikke det aller viktigste i livet. Det vi alle higer etter, verken kan veies eller måles. Bare føles.
Jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive dette, men det er stort og det er mye av det her hos meg.
Kanskje denne litt vitenskapelige testen kan være til noen hjelp for oss lykkelige tullinger ?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar