Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 9. januar 2014

Engel

Kjerringa kom seg opp idag også. Helt for egen maskin. One and Only var litt sent ute.
Men kaffen var god, knekkebrødet likeså. Katta kom seg inn og fikk mat.
Da han endelig kom, var verden var på skinner igjen.
Jeg er fylt opp av en historie jeg gjerne vil dele med dere.
To ganger iløpet av få dager har jeg "møtt en engel"
Neida jeg er ikke medlem av noen royal engleskole eller lignende.
Den første engelen jeg møtte var for noen få dager siden. Da i form av en engel i en glasskule, som ved å slå på en bryter på undersiden, skiftet farger fra hvitt til grønt, rosa, lilla og rødt. Jeg var i et kaffeselskap, og engelen sto på bordet. Jeg ble helt fasinert av den. Jeg glemte meg nesten bort, fordi den var så uendelig vakker.
Den andre engleopplevelsen jeg hadde, var igår.
Den er mer virkelig enn engelen i glasskula.
Det handler om en mann, en pappa, som er litt handikappet. Han snakker litt utydelig, fordi  han har vært utsatt for en motorsykkelulykke da han var bare 16 år, for omtrent 30 år siden..
Dette forteller han i forbindelse med at han meldte ett av barna sine inn på skolen.
Vedkommende som tok imot innmeldingen, var litt nysgjerrig og spurte hva som hadde skjedd og hvor, den gangen.
Mannen fortalte følgende historie.
Han hadde kjørt ut med motorsykkelen i stor fart ved en bro i indre Vestfold. Han husker at en bil som kom etter stoppet og en dame kom bort til han, mens hun ba mannen sin løpe bort til nærmeste hus og be dem ringe etter ambulanse.
Denne damen holdt rundt ham og ba høyt for han om at Gud måtte berge dette unge livet og la han leve videre, mens hun sa til gutten at hun skulle være hos han og holde rundt han til ambulansen kom. Gutten husket bønnen, han klemte hånden til damen, som for å si at han hørte henne. Damen ba også til Gud om at dersom han tok gutten til seg, så måtte hun få møte han igjen engang.
Ambulansen kom, gutten lå i koma lenge. Avisene skrev om ulykken og om at gutten var livstruende skadet.
Etter en lang stund sto det i avisen at gutten fra den fæle motorsykkelulykken hadde overlevd og var kommet seg.
Alt dette fortalte denne pappaen.
Og la til at han hadde et stort ønske om å møte denne damen, fordi han var overbevist om at det var hun som hadde reddet livet hans den gangen.
Hun hadde også medvirket til at han ble kristen og dypt troende.
Damen  som tok mot skoleinnmeldingen tenkte seg om litt før hun sa:
Jeg skal ordne det sånn at du får møte den damen, for jeg kjenner nemlig både henne og denne historien du har fortalt meg nå.
Og idag vet jeg at dagen er kommet. Damen som tryglet Gud om å spare det unge livet, skal besøke familien idag !
Og hvis ikke dette var en engel som var sendt av Gud, så vet ikke jeg.
Damen er både spent og rørt over å få fortsettelsen på historien. Hun sa at det nok kom til å  bli felt mange gledestårer idag.
Og jeg vet at hun leser dette, for det er med hennes tillatelse jeg forteller historien videre, så jeg ønsker dere lykke til, kjære venninne.
Du er en engel, like skinnende som den i glasskula !










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar