Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 26. januar 2014

Søndagsmorgen

Kjerringa ble varsomt vekket i 7 tida i dag av One and Only. Han e nu søt.
Han skulle i kirka klokka 8, så vi fikk litt koseprat på morrakvisten, før han måtte gjøre seg istand.
Da Katta hørte at det sto til liv, kom hun galopperende for å få meg opp slik at hun kunne få mat før hun måtte haste ut i viktige forretninger. 
Hun er inne om natta nå. Jeg har ikke hjerte til å slippe henne ut i svarte, kalde vintermørket.
Jada, så nå var dagen igang. En dusj, kaffe og et knekkebrød med et kokt egg, kaviar og tomat var heller ikke feil.
På TVen er det sport. Kanskje jeg må begynne å venne meg til det like godt først som sist.
Får kanskje besøk som ser alt av sport. Han fikk en liten video av en merkelig utforlangrennhoppkonkurranse  med tre og tre som konkurrerte og likte det veeeldig godt.
Rart hva man kan venne seg til.
Og så lovte jeg å gå i kirka idag og takke og be, og det skal jeg.
I min lille yndlingskirke borti gata, der det  snakkes et dagligdags, forståelig språk, uten for mye lirumlarum. Der Gud og hans sønn Jesus K. er en av oss og forstår de brennende hjerter som sender opp bønner av alle slag.
Forresten når det gjelder sport. Der var det gjennomført en høyst vitenskapelig undersøkelse der det viser seg at karbodrikke underveis i løpet, ga mere energi enn vann !
Bombe !
Spør enhver kvinne, så sparer dere masse penger.
Vi blir feitere av kaker enn av gulrøtter, hvis vi ikke deltar i langrenn på toppnivå. Eller halser rundt på treningsstudioer til tunga henger nedpå knærne. 
Det finnes mere behagelige måter å holde kiloene i sjakk på. Jeg bare nevner det

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar