Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 13. desember 2013

julestemning

Kjerringa kommer seg opp hver morgen, vekket av et forsiktig kyss, først, og hvis jeg ikke reagerer, en utålmodig plingplingpling.  Opp kommer jeg meg, uansett..........etterhvert.
Idag var dagen for å skaffe seg litt julestemning, eller rettere sagt en overdose julestemning.
Så på programmet sto: Plantasjen.
Og der var den, I bøtter og spann. for ikke å si krukker og skåler.
Overveldende og mektig. Nisser og fruer, blomster og nek og tre og mere blomster og nek og absolutt alt som skal til for å lage en skikkelig JUL.
Den forventede overdosen av alt og mere til. Litt ramla nå opp i vogna underveis, såpass at nå har jeg endelig den rette feelingen for å kjøre igang med jula nuh.
Etterpå var det en snartur innom den lille kafeen i Åsgårdstrand for å nyte et stort glass med varm sjokolade med kremtopp og en veeeeeldig sunn muffins med mye nøtter og frø og rosiner i.
De hadde satset på garn og strikkerier siden sist jeg var der. Jeg falt for en bunt med mohairkid garn, ubehandlet, naturhvitt. Kr 100 for 300 g. Røverkjøp ! Så en bunt ble med meg hjem, uten den minste tvil i min sorte sjel.
Været idag, på selveste Luciadagen og attpåtil fredag den 13, var  verdt en sang helt alene. Det var mer mai enn desember.
En langsom tur langs havet, med utsikt til et bortimot speilblankt hav, var heller ikke feil.
Så dagen er en av de absolutt beste, og fremdeles er den ikke over.  Til å leve i og med, enten man er ung eller gammel eller tidløs.
Det handler om å leve i nuet !
Det handler om å LEVE....... og takke ydmykt for det.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar