Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 5. april 2013

Vårmorgen

Kjerringa sto opp etter en urolig natt.
Katta er så full av vårfølelser at hun klarer ikke å holde dem inne. Hun hyler og jamrer dagen lang.
Jeg forsøker å si til henne at hun er sterilisert, men hun ser bare hånlig på meg og snakker med hele kroppen: - Du da, du burde bare passe dine egne saker og feie for din egen dør her - !
Så jeg holder klokelig kjeft og holder ut med vårhylinga hennes, for hun har faktisk et aldri så lite poeng der.......
Men jeg skulle ønske for hennes del at det kom en skikkelig hunk av en hankatt forbi her snart !
Så våren forstyrrer hormonene hos noen hver, både tobente og firbente og fjærkledde og forsåvidt hele naturen.
Våren er en herlig tid. og livslysten er på topp når blodet bruser i årene til både folk og fe.
En ventetid, mener mange.
Men våren i seg selv er en tid verdt å dvele i, hele naturen står på startstreken til det helt store koret.
Når det spretter og blomstrer, så en blir både ør og yr.
Så ta med denne, den slites aldri, og er den beste vårlåten som er laga



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar