Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 19. juli 2013

It´s a new day


Kjerringa sto opp idag også. Men midt på natta måtte hun ut i bare trusa og plukke inn og ned fra verandaen, Det blåste smådjevler rundt hushjørnene. Mitt vindspill fra Thailand gikk amok og spilte helt Arne Nordheimsk der ute. Alle putene måtte inn, Blmstene måtte ned fra gardintrappa, der de var møysommelig dandert igår i varmen og stilla.
Soveromsgolvet var tilslutt fullt av tingogtangforverandaartikler. Men jeg fant nå senga og slumret snart hen i Morfeis armer........rett etter at jeg hadde registrert at vinden var stilnet, eller i alle fall snudd.
Jaja, litt trim nattestid skader ingen.
Nå etter dusj og med kaffebøtta innen rekkevidde og youghurten vel fortært, faktisk med egne blåbær-
Nemlig, jeg har en hekk full av store, søte mørkeblå blåbær, som jeg bare kan gå og plukke og ete, eller som jeg gjorde igår, blandet med jordbær fra Moskwil og avnøt. For her er det ikke snakk om å ete, men å avnyte med andakt.
Igår hadde min enbårne, en venn av han på besøk og jeg full julemiddag. Pinnekjøtt, kålrabistappe, hvitsaus og nypoteter. Det smakte alldeles himmelsk. Men jeg må nnrømme at det var rart å ha julelukt i huset i 26 varmegrader og full gjennomtrekk og utlufting. Veldig rart.
Men godt var det. Vi klarte ikke å spise middag før klokka var 21, som annet fint folk. Og da smakte det. Vi åt så vi blei både mett og svett. Det ble tidlig kveld, for å si det sånn.
Idag, da jeg sto opp hadde jeg litt sånn førstejuledagsfølelse, for lukta hang igjen i huset. Men siden jeg ikke så noe juletre, så gikk det fort over.
Og neida, det mååååå til idag også




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar