Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 7. juli 2013

på campingen


Kjerringa har krøpet ut av senga de siste tre dagene, og innimellom. Faktisk og bokstavelig talt krøpet. Grunnen er at jeg har den ene av to underkøyer, og her går det på marginer for å få til 7 soveplasser, utrolig behagelige, en sittegruppe, bad, kjøkken og selvfølgelig førersete og alt sånt som hører til i en buss.
Men det skal sies at alt er gjort på en utrolig godt uttenkt og planlagt måte. Hver minste centimeter er utnyttet, mange ganger til flerbruks.
Det har vært en  flott og behagelig tur. Men idag settes bussnuten nordover igjen.
Fire personligheter på tur, alle med sine spesielle behov for lading av dupper og ditter, og alle med plassbehov i overført betydning. Stilletid, heter det visst. Men det har gått utrolig bra.
Her sitter jeg og skriver. De andre sover i sin dypeste skjønnhetsøvn. Ingen snorker eller har andre forstyrrende sovevaner.
Søndagen på en vakker, liten campingplass utenfor Göteborg begynner å våkne til liv.
Det minner om dengang da, for x antall år siden da familien dro på campingtur nedover og rundt i Norge og Europa med hustelt og soveposer, kokeapparat og godt humør.
Jeg kan fremdeles høre min henfarne compadre synge : -On the road again - når vi hadde pakket alt og var klare for et nytt eventyr, den veien nesa pekte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar