Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 4. juli 2013

trøstens ord.


Kjerringa kom seg opp av senga forholdsvis tidlig i dag, ut i dusjen, på med radioen.
Da slo det inn, jeg skal på ferie idag. Å, som jeg gleder meg. Med dyna og puta og maccen og lydbøker så er det jo nesten som å være hjemme. Og det er det beste jeg vet.
Min oversnille bror har bedt meg med i bussen sin nedover til Göteborg.........i fire dager. akkurat på randen til angstanfall for hvordan det går hjemme med rosene og resten av heimen.
Katta har den aller beste pleie. Hun skal skjemmes bort av sin yndlingsperson her i verden.
Neida, jeg har ikke sosial angst, men jeg liker bare ikke å dra hjemmefra. Jeg tror jeg må være verdens mest hjemmekjære person.
Når verden kommer til meg er alt helt greit, men når jeg skal ut i verden, blir det verre. Utrygt og skummelt.
Men her, sammen med brodern, kan jeg til og med ta med meg dyna som jeg kan krype under når livet blir for nærgående og maccen, som er mitt grunnlag for min åndelige og sjelelige eksistens.
Han skal være med. Oh yea.
Så dette går bra.
Og ved reisens slutt venter mitt vakre barnebarn.
Jeg husker godt når jeg dro på ferie med familien i "gamle dager ". Første dagen var et rent mareritt. Jeg så lengselsfullt inn gjennom vinduene som vi raste forbi og tenkte at de som bodde der og der og der og.... var så heldige, for de var hjemme.
Så jeg ønsker meg god tur......



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar