Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 24. juli 2013

Onsdagsmorgen


Kjerringa sov altfor lenge idag. Men hun klager ikke, for den seine chattingen gjør at den søvnen som jeg ikke får om natta, må tas igjen på morran.
Men etter ei bøtte med sterk kaffe og en youghurt, begynner så smått kroppen å fungere igjen.
Internetforbindelsen i langtvekkistan streiket midt i kosepraten, så da er det bare å vente på at Guden for Internet skal blidgjøres og henge opp forbindelsen igjen.
Noen ganger er det en ren øvelse i tålmodighhet, Tao i sakte film, for å si det sånn.
Det hjelper lite å rase og forbanne. Bare finne andre ting å gjøre til forbindelsen er oppe og går igjen, og det kan ta sin tid.
Så jeg som var den utålmodige hissigproppen tidliger, har sannelig fått kjørt meg disse månedene.
Jeg er nok ikke blitt snillere, det skal mere til, men jeg har blitt litt mer tålmodig, det er sikkert og visst.
Så mens forbindelsen ordner seg eller blir ordnet,  sitter jeg her, trygt og godt og nyter min kaffe og koser meg med bloggen min.  Med litt passende musikk til.

Og så pusler jeg med rosene. De skal friseres og fjernes avblomstrede hoder på.
En alldeles vidunderlig, gråvarm dag til sådanne sysler.
Rosene protesterer vilt og uhemmet, for ikke å si utemmet. De både klorer og nesten biter, for de trodde de endeligvar ferdig med den verste blomstringa si nå når de  hadde fått fred til å få satt frøkapsler.
Men neida, her kommer denne masete kjerringa med saksa si og tvinger dem til å gå igang igjen. Opp og hopp, mine skjønnheter, sommeren er lang, og her skal det blomstres til langt utpå høsten !


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar