Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 21. juli 2013

søndag


Kjerringa kom seg opp av senga og følte seg som født på ny. Gårdagens opplading hadde gjort underverker med meg.
Ikke tegn til noen vondter, bare stiv og støl etter å ha ligget så lenge.
Og været denne velsignede søndagen er jo upåklagelig. Etter vanlige morgenritualer, samt vanning av tørstende planter, ser dagen bra ut. Nå mangler det bare en ting, og der kom han. Jippi, dagen er fullkommen.
Nå skal jeg bare kose meg med litt godprat på morrakvisten.
Sa jeg morrakvisten ? Med brudd i forbindelsen og diverse innlagte pauser for klesvask og opphenging i finværet, samt en snartur for å ta inn posten for en ferierende venninne, varte den morrapraten til nå.
Jaja, sånn går nu dagan.
Og termometeret utenfor vinduet mot nord, viser 28 veldig varme grader. Men jeg klager ikke.
Inne er det svalt og deilig. En stor fordel med gamle tømmerhus.
Det blir nok tropenatt, tenker jeg. Jeg får legge dyna og putene i en plastsekk og nedi fryseboksen før nattas hete.
Akkurt nå er det deilig å ha senga for seg sjøl.......Hmmm ?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar