Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 27. desember 2011

3. juledag

Kjerringa overlevde de hardeste juledagene, matmessig, med god margin. Og nå er det mer eller mindre back to knekkebrødet igjen.
Selv med matglade venner på besøk, kan man la være å stappe i seg de verste karbobombene.
Men som en vis mann sier: Det er ikke mellom jul og nyttår man legger mest på seg, det er mellom nyttår og jul !
Og det er i det daglige inntaket man kan være flink og passe seg.
Og det var årets sunnhetsprat, Det overlater jeg til andre.
Jeg har noen tanker om at det å være et godt medmenneske, et empatisk og omsorgsfullt medmenneske, er viktigere enn å være tynn og trendy.
Hvis du kan leve sånn at ihvertfall ett menneske takker for at du er til når kvelden kommer, da har du oppfylt din mening med livet den dagen.
For jeg tror det er der det ligger, hemmeligheten med livet.
Min lille livsfilosofi.
Og jeg tror også at jo mer kjærlighet du gir, eller jo mer du gir av deg selv, dess mer får du igjen. Vel og merke dersom du gir uten å tenke på vinning eller fordeler.
Genuin glede over det å være et medmenneske, er sjeldent stoff, men en stor glede å finne.
Nå har jeg klart å ta vare på både kropp og sjel i en liten romjulsmorgenstund.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar