Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

lørdag 3. desember 2011

Ønsker meg..........

Kjerringa våknet pigg som ei loppe, til regn og varmegrader. Ikke ei snøfille i mangfoldige mils omkrets.
Og Kjerringa og Katta gleder seg. Big time.
Snø er noe herk for gamle kjerringføtter og korte katteføtter.
Så kjære Julenissen, vi to ønsker oss ikke snø til jul.
Vi ønsker oss varme. både inne og ute. Lav vintersol er bra.
Hvis det må komme snø, så la den komme kl 17 julaften og legge seg som et tynt dunlag over alt.......... for så å forsvinne dagen etter.
Min ønskejulaften.
Kirkeklokker gjennom snøfiller som daler ned i små, små mengder.
Og så kan gjerne våren komme i januar.
Jaja, man kan jo drømme.
Idag får jeg en julegave på forskudd. Vasking, støvsuging og støvtørring av mitt hus.
Gleder meg.
Selv skal jeg bare sitte og pusse mitt "sølvtøy". Alt som kan pusses blankt. Veldig lite ekte vare, men det er fint når det skinner, uansett.
Kanskje blir det litt baking til uka.
Julegavene er stort sett på plass. Det blir ikke mange og dyre, men det er tanken bak som teller, sies det.
Selv ser jeg helst at jeg ikke får noe som helst. Jeg har alt. thankyousoverymuch.
Jeg føler snart at tingene eier meg, og ikke omvendt.
Dessuten liker jeg ikke nye krimskramserier.
Så det er også en bønn til Julenissen: Ingen julegaver, INGEN !
Gi til de som trenger.
Denne jula skal stå i kosens og varmens tegn.
Samvær med trivelige, kjære mennesker, gode diskusjoner og mye glede, varme i ovnen og masse god mat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar