Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 8. desember 2011

Sol gjennom upussete ruter.

Ny dag, nye utfordringer for Kjerringa og Katta. Da Kjerringa slapp inn Katta i morges, så hun at stripeskinnet hadde vært ute og  "julehandlet".  Ei lita død spissmus lå foran døra. Det skulle vel være julegaven min.
Men dessverre kjære hårete samboerske, mus står ikke på yndlingsjulemenyen min, så takk, men neitakk.
Jeg vet at tanken er god, og det er jo det viktigste.
Ellers er det Jul på KJV som opptar meg.
Flerkulturell Kvinnegruppe er invitert til å delta med salg av eksotisk mat på markedet.
Så vi planlegger og tilrettelegger, men det er mye vinterforkjølelse ute og går, så vi må ta forbehold.
Skal vi delta, så må vi være friske. Det er ikke bare bare å stå i en bod midt på vinteren i 5 timer.
Men får vi det til blir det helt supert.
Vi får markedsført oss som en kvinnegruppe som er åpen for alle kvinner, uansett nasjonalitet, og vi får kanskje folk til å prøve maten vår. Det kan bli spennende, selv om "kokkene" tar litt hensyn til norske ganer og ikke tømmer hele kiloet med grønn chili oppi gryta !
Ser at endel eldre naboer er bekymret for en eventuell uteservering i forbindelse med Horten Glassmagasin. Har vi hørt det før ?
Velger man å bo i sentrum av en by, så får en tåle at det er litt liv og røre. Det er jo det som kjennetegner en by.
Vil man ha fred og ro, så flytter man ut av bykjernen.
Her er det ikke noe Jatakk, begge deler !
Ingen vil vel ha en by som er helt utdødd på ettermiddager og kvelder ?
Eller vil de det ?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar