Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

lørdag 24. desember 2011

Julaften

Kjerringa våknet pigg og utsovet til den Store Dagen.
Mesteparten er tajma og tilrettelagt nå, men litt småpusking samt matlaginga gjenstår.
Iår blir vi seks rundt bordet, Og maten er lutefisk med tilbehør og byggrynskrem med svisker etter bestemors oppskrift.
Jeg gleder meg til nok en fredelig jul.
Den er best når det ikke blir for ståkete, og pakkene er så få at man kan glede seg over hver liten ting.
Iår er det ekstra spennende, for jeg skal ha to eritreiske gjester. Den ene, min gode venninne, vet jeg liker lutefisk, men den andre, hennes søskenbarn, er jeg mer usikker på. Men sånn er det, og sånn blir det.
Jeg kan ikke lage eritreisk mat, og dette er norsk jul med alle de merkelige tradisjonene, så take it or leave it.
Men det er masse godt tilbehør, så jeg håper alle blir mette.
Resten av gjestene er innbarka nordlendinger som omtrent mjauer som katter bare ved ordet lutefisk.
Dagen videre utover skal jeg kose meg med borddekking og litt mer nissepynting-
Ellers skal jeg få med meg både Disney og Tre nøtter for Askepott og kanskje litt av Reisen til Julestjernen med en latterlig ung Hanne Krogh.
Og alle skal vi ha med oss at Sølvguttene synger jula inn, presis kl 17.
Så  Kjerringa og Katta ønsker alle sine trofaste lesere:  EN  HJERTELIG, GOD OG FREDELIG JULAFTEN, med alt dere måtte ønske dere fra Nissen .....
og fred på jorden !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar