Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 29. januar 2012

En hustri søndag i slutten av januar...

Kjerringa drog seg lenger i senga idag. Været fristet ikke til å sette føttene på gulvet. Det var kaldt.
Men så blei kaffetørsten og andre behov for påtrengende, og da var det bare å starte dagen.
Og det var Katta veldig glad for. Hun hadde omtrent klort hull i ruta uten å se snurten av kjerringskinnet.
Da hun endelig ble sluppet inn. snakket hun med  sur kattestemme, hun nærmest kjeftet.
Jeg var ikke det minste  i tvil om hva hun mente om late kjerringer som bare lå i senga uten tanke for ei stakkars katt som frøys på labbene så hoggtennene klapret i kjeften på henne.
Men litt mat og beroligende koseprat fikk henne snart i godt humør igjen.
Jeg fyrte i ovnen og begynte å tenke på at vi allerede er i slutten av januar. Nå er det bare et par små måneder til jeg kan begynne jakten på våren for alvor.
Jeg ser på potteplantene at de er begynt å reagere på mere lys, deres halvslumring er tydeligvis over, så nå er de begynt å vente på nedklipping og litt næring, og kanskje litt større potter og mere jord.
De skal få komme ut og ete seg feite når varmen kommer.
Snart skal tomatfrøene i jorda, potetene skal legges til groing.
I det hele tatt, det er mye å tenke på en helt vanlig søndag sist i januar.
Og snart kommer ei søt lita jente sammen med sin lillebror på døra med søndagens Dagblad.
Det er også mye å være glad for, selv om det er kaldt og hustri ute.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar