Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 24. januar 2012

Propper i systemet

Kjerringa var fremdeles preget av gårdagens "møte" med NAV, da hun sto opp til morran idag.
Som de sier her i Hortem : -At det går an ! -
Jeg var på tilbudssiden og ringte ned på NAV for å få snakket med et spesielt menneske, som jeg kjente litt fra før.
Jeg traff på en mann på en helt annen kant av landet som ba om fødselsnummeret mitt. Jeg forklarte hva som var mitt ærend, og at mitt fødselsnummer ikke var relevant i akkurat denne forbindelsen.
Han sa at han ikke kunne sette meg over eller kunne gi meg noe direktenr. til vedkommende uten mitt fødselsnummer. Jeg gjentok at det var helt uinteressant i akkurat dette tilfellet, fordi det var jeg som hadde et tilbud til NAV, ikke omvendt. Mannen messet på en etterhvert  ufordragelig rogalandsdialekt at han måtte ha mitt fødselsnummer og trykket tilslutt frem, nesten triumferende, : - og vedkommende er forresten ikke tilgjengelig idag ---------..
Tusen takk, sa jeg og la på.
Kunne han ikke ha sagt det med en gang, istedenfor å kaste bort min tid på sånt tull ?
Skulle tro at all egen tankevirksomhet var forbudt og belagt med straffeansvar.
Hva er det for slags propper som er ansatt i systemet ?
Dette var faktisk et kjempegodt tilbud til NAV, men aldri i verden om jeg skal blande dem inn i noe der de føler at de har krav på mitt fødselsnummer før de kan sette meg over til et menneske.
Og de som er nødt til å ha nærkontakt med NAV, har min dypeste medfølelse.
Jeg kan forsikre om,  min aller dypeste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar