Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

lørdag 7. januar 2012

Idioti og dumskap

Kjerringa sto opp til en hvit verden...som sakte, men sikkert ble hvitere og hvitere. Katta var rask inn gjennom dørglipa. Hun liker heller ikke snø. Hun ristet labbene og demonstrerte tydelig hvor lenge hun hadde måttet vente på å bli sluppet inni varmen. Men katter har korttidshukommelse, så da hun fikk mat og ble varm, var alt glemt, kanskje lenge før det også.
Kjerringa gikk gjennom sine vanlige morgenrutiner, som inkluderer lesing av Gjengangeren, nyheter på nett og Facebook. i nevnte rekkefølge.
I Gjengangeren var en interessant artikkel om å holde det ryddig rundt seg. Mange gode tips, som jeg tenkte jeg skulle "stjele".
På Facebook "stjeler" vi i ett sett. Vi sier fra om at vi gjør det, eller det er god nettskikk å gjøre det. Først gi en tommel opp på innlegget, så kommentere at man låner eller stjeler det, før man kopierer og limer det inn på sin egen side.
For tida er det mange vitser som florerer, noen helt hysterisk  morsomme, men også mange som er preget av god gammeldags rasisme, kjønnsrasisme  eller kulturrasisme. Jeg vet at det er mange barn og unge innom sidene mine, og synes sånt er ekkelt.
Med fare for å bli kalt nabokjerring på nettet, bemerker jeg det eller rett og slett sletter innlegget. Hvis det blir for mye av samme sort, sletter jeg "vennen".
Jeg vil ha meg frabedt sånt søppel som latterliggjør kvinner, utlendinger, mørkhudete, innvandrere, asylsøkere, samer og vitser som går på latterliggjøring av lyter hos folk.
Jeg hater det, og synes det er både idiotisk og dumt.
Nå vet jeg at det mer beskriver avsenders idioti og dumskap enn personene som blir omtalt i disse s.k. vitsene.
Men likevel : SLUTT MED DET !
Send det til dine venner som liker sånt og setter pris på det. Spar oss andre som har fått nok av dette, mer enn nok. For lenge siden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar