Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 17. januar 2012

Å miste en dag...

Kjerringa har ligget på lading et døgn og føler at hun har mistet en dag.
Katta har ligget trofast på Kjerringas føtter, selvfølgelig.
Men idag er det en ny, herlig dag, så opp og hopp, kjerringskinn !
Man blir både stiv og støl av å ligge så stille, så det tar litt tid å få alt på plass og i funksjon. En veldig varm dusj er et vidundermiddel i så måte.
Ingen kaffe igår, så den smakte helt himmelsk idag. Jippi, livet leker.
To uleste Gjengangere, noen regninger og to innkallelser.
En til Tannlegehuset, som ikke har oppfattet at jeg har skifta tannlege for bortimot ett år siden. Jaja, greit å minne dem på det.
Og en fra øyenlege i Tønsberg, som meddelte at jeg kunne få time om 8 måneder ! 8 måneder ?
Hva skal jeg gjøre i mellomtida ? Reise til Drammen eller Oslo ?
Jeg nølte bare ca to sekunder før jeg ringte til min "nye" øyenlege og forklarte problemene.
Puh !! Jeg kunne puste lettet ut.
Kontorpersonen forsto problemet og sørget for overlapping fra min Hofføyelege.
Snufs.
Det vil jeg nesten ikke tenke på. At han skal flytte praksisen sin til Drammen
Jeg har gått hos han i over fem år, de siste tre årene veeeldig ofte.
Så det blir litt som å miste  en venn.
Jeg kunne jo følge med han til Drammen, men det blir litt mye farting, en gang hver fjortende dag.
Jeg får gi den nye en sjanse først, men jeg liker det ikke. Ikke i det hele tatt.
Så det er mye å ta stilling til etter bare en dag borte fra resten av verden.
Håper det ikke gjentar seg for ofte, men det som skjer, det skjer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar