Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 11. mars 2013

Blåkald mandag

Kjerringa kjente det på gikta at det var blitt kaldere...og det var det. Katta ble sluppet hutrende og murrende inn. Hun var ikke fornøyd. Og hun ble ikke mer fornøyd da det viste seg at det var fritt for kattemat. Bare kjedelig tørrfor. Hun tok etpartre jafs før hun foraktelig snudde ryggen til meg og krøllet seg sammen i saueskinnet og sovnet bort fra denne grusomme verden. Og alt er jo min skyld.
Uansett må jo dagen komme igang. så med varme i ovnen, ei bøtte med sterk kaffe og en youghurt, begynner det så smått å lysne i heimen.
Gjengangeren bragte ikke de helt store overskriftene. Noen hester haddde vært ute og luftet seg langs Hortensveien, men blitt fanget inn uten dramatikk.
Et spennende bokprosjekt er på gang.
Det handler om sterke kvinner i kommunnen. Bak prosjektet står fotograf Helle Hagen og Ordspinneriets Unni Eriksen.
Det ser ut til å bli bra. Jeg gleder meg til å se resultatet.
Så nå gjelder det bare å komme seg gjennom vinterens siste, iskalde favntak og se fram mot våren som allerede stemmer sitt kor i bakgrunnen.
Og jada, dere får tåle denne også

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar