Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 28. mars 2013

Skjærtorsdag

Kjerringa sto opp tidlig for å vinke farvel til venninne som har vært på besøk her i påsken. Trist.
Men jeg har full forståelse for at folk vil hjem til seg selv.
Ellers er skjærtorsdagen den aller kjedeligste dagen i hele året, hvis man ikke bor i Østfold og har en ubendig trang til å dra til Strømstad og vise rompa si til alle som måtte være interessert, eller drikke seg sanseløs og ligge og rulle seg i sitt eget oppkast etterpå.
Hva er det med Østfoldinger og Strømstad skjærtorsdag ?
Jeg ville vært flau over å være norsk der idag. Jeg rødmer bare ved tanken.
Det er som om de kan tillate seg absolutt alt bare de tar en snartur over grensa til broderfolket. Det er avskyelig med en sånn oppførsel og så dårlig folkeskikk.
Bedre at de holdt seg hjemme og malte påskeegg !
Jaja, så lenge folk i Strømstad holder ut med rampen, så består vel denne ekle påsketradisjonen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar