Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 30. august 2010

Rosa

Kjerringa og katta har hatt besøk, og nå sover  katta fornøyd i stolen sin. Hun hoppet opp på fanget hennes hele tiden,  og "plaget" gjesten., som om hun ville markere at dette er min stol. Men katta har mange soveplasser, så det er absolutt  ingen krise, blant annet  en kurv med rosa trekk,  i sofaen eller i prinsessesenga
Senga er faktisk er en ekte prinsesseseng. Den ble i sin tid, for i allefall  sånn omtrent 80 - 90 år siden. laget av en lokal snekker til daværende prinsesse Juliane av Nederland. Senga var en del av møblementet i det rommet på Julianegården i Åsgårdstrand som ble benyttet av den lille prinsessen. Hun og hennes mamma, dronning Wilhelmina, pleide å tilbringe deler av somrene  der. Ad kuriøse omveier  havnet  senga hos meg.  Den har  merkelige mål, 1,85 x 0,87, for prinsessen var kort og bred, akkurat som kjerringa. Her hos meg  fungerer  senga som daybed, fylt av puter og saueskinn til vanlig og  gjesteseng ved behov. Og den er alldeles nydelig å sove middagshvil i.
Jeg har malt den rosa med gullornamenter.
Jeg elsker rosa. Helst ville jeg malt hele verden rosa, men jeg får begrense meg til min egen sfære, Ikke skrikende rosa, men svak. pudderrosa er fargen for meg. Noen ganger ser jeg også verden gjennom rosa briller. Det er visst ikke så bra. Man skal helst være realistisk og litt kynisk, slik at man ikke blir lurt og snytt og Gud vet hva som kan hende hvis man ikke er forsiktig. Men jeg foretrekker å tro på mennesker til det motsatte er bevist. Og verden er egentlig ganske vakker gjennom rosa briller, bare prøv.
Katta gløtter på meg med et øye før hun ruller seg sammen til en stripete ball ....... og sover videre.

1 kommentar: