Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 19. august 2010

Stress !!

Idag forsov kjerringa seg. Katta sto og banket på verandadøra da kjerringa kom farende inn i stua.  Kjerringa hadde en tannlegetime om 15 minutter, og på den tiden skulle hun rekke å dusje, pusse tennene, kle på seg, hive seg i bilen og kjøre to kilometer. Følte meg som Nøtteliten, da jeg kom halsende inn til tannlegen,,,, og fire greiner delte seg ,,, dumdu dum du så kommer Nøtteliten - Her er jeg - !!  Bare tre små minutter for seint.  Tannlegen min, som jeg har vært trofast mot i nærmere førti år, lo da jeg fortalte om min pangstart på dagen. Så du har ikke engang fått i deg kaffe, humret han. Nei, og det er vel det aller verste, Starte opp en dag med tannlegebesøk, uten den velsignede kaffen å dulme mine sarte nerver med.

Tannlegen rumsterte og pirket og grov inni munnen min. Han nynnet som vanlig mens han jobbet. Jeg fulgte pirkeren mentalt for hver tann......Stoppet han ikke opp litt der ? i bakkant av den jekselen på høyre side ? Hull ? Jeg forberedte meg mentalt på smerte og regning. Men så kom det  -Ja, her var det ikke mye å finne, bare litt tannstein, så er du ferdig.-  Å herlige dag uten like. Null hull ! Syntes nesten jeg burde fått en liten premie, en liten figur eller noe, sånne som flinke unger får hos tannlegen. Men jeg sa ingenting, bare smilte og, betalte ei minimal regning og kjørte hjem og kokte kaffe, ja, jeg koker kaffe på gamlemåten. Jeg  stekte meg til og med et egg for å feire. Katta var så glad for å ha meg heime igjen og på plass i godstolen at hun hoppet opp og krøllet seg fornøyd sammen på fanget mitt og malte av lykke.

1 kommentar:

  1. He he he... Jeg syns da virkelig at du hadde fortjent en premie! Men det er vel en stor premie i seg selv å slippe regning og boring!! :)) HURRA for null hull:)

    SvarSlett