Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 27. august 2010

Sensommertur

Katta jubla da kjerringa kom slepende inn, nedlesset av mat og loppisfynd fra broderlandet. Om en katt kunne synge høyt i sky, så hadde hun gjort det.
Utrolig hva man rekker over iløpet av halvannet døgn i utlendighet. Bruktmarked, venninnebesøk, lunsj på Stadshotellet i Åmål, besøk på Returen i samme by, hvor jeg totalforelsket meg i verdens yndigste lille skatoll. Fikk det ikke med meg i denne omgangen, men skal ned igjen om knapt fjorten dager, og da skal det være med hjem.
Traff til og med FB venninne helt tilfeldig på et sted som heter Kupan. Det er Svenska Røda Korsen som driver denne gjenbruksbutikken med vintageklær og annet, samt at de nå var i full gang med å samle inn penger til Pakistan. Frivillige sto med bøsser på strategiske steder i hele byen, og folk ga villig til den gode saken.. Min FB venninne er en av ildsjelene i Røda Korsen i Åmål., og vi dro henne med på lunsj på Stadshotellet, slik at hun fikk en liten pause i alt stresset.
Regnet øste ned, så den planlagte picknikken på Baldersnes ble det ingenting av.
Gode venners selskap og etpar loppis veide opp for det.
Men å komme heim og pakke ut "skattene" og se og føle kattas glede, var likevel det beste med hele turen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar