Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 11. november 2011

11.11.11

Kjerringa våknet opp til en litt magisk dag, eller rettere sagt, en magisk dato.
Litt morsomt å tenke på.
De som gifter seg idag, har vel problemer med å glemme bryllupsdagen, tenker jeg.
Kaosdager i byen, blir jeg fortalt av et tykt innlegg i Gjengangeren. Dette gjelder da Handelsstanden med utallige tilbud på dette og hint som man ikke visste at man trengte, men når det er opptil 50 % på det så....
Ellers trenger jeg ikke å bli fortalt at det er kaos i byen for tida. For den minner mer om en utbomba by nede i Midtøsten enn om vår kjære, lille, rare Horten.
Det graves fremdeles på kryss og tvers, og parkeringssituasjonen er mer enn kaotisk.
Jeg liker ikke å bevege meg nede i Horten sentrum lenger, jeg.
Men det er makta og pengene som rår, så da får bare vi andre pent finne oss i det, enten vi vil eller ikke. Vi er ikke engang blitt spurt.
Et innlegg i dagens Gjenganger, skrevet av Gammelordføreren, fanget øyet mitt.
Der ba han pent om at Nyordføreren med følge ikke behøvde å gjennomføre alle de rare valgløftene de kom med. Mange av dem sågar totalt ugjennomførbare. For nå var de jo kommet til makta, og Horten er snart ute av Robekregisteret uten deres hjelp, så  nå kunne de egentlig bare slappe av og nyte de neste 4 årene. Han kalte det for et palassopprør.
Og jeg er tilbøyelig til å være enig.
Kos deg med Halsbåndet, Børre og la oss andre få være i fred.
Vi trenger det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar