Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 28. november 2011

Kakelinna ?

Kjerringa sto opp med rette foten først idag også.....til en nydelig mandag med sola på lur bak gullkantede skyer i øst.
Igår ryddet, støvsuget og vasket jeg soverommet og la på nyvasket englesengetøy. Det ga en deilig søvn.
Så jeg kan si at jeg sover under englevakt nå !
Igår var det tenning av julegrana på torget. Men været indikerer mer vår enn under en måned til jul. så man må lage seg julestemning selv, vi som er avhengige av det.
Noen har tatt det helt ut og er ferdig med alt allerede, men det er vel å dra det vel langt?
Adventstida skal vel være sånn litt etter litt, mens man venter ?
Mildværet som alltid kom på denne tida heime, kalte vi for kakelinna. Jeg tror det betyr den tida man baker kaker til jul og som har en mildværsperiode.
Nå har jo den perioden akkurat i år vært mer enn mild oppover langs kysten av landet vårt, med en illsint Berit som har laget vei i vellinga.
Mye utendørs julepynt som flakser avgårde i disse dager.
Ja, det ser ut som om også det som er fastboltet, får seg en himmeltur. For ikke å snakke om en svømmetur.
Så dette er kakelinnaen sin, det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar