Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 16. november 2011

Derfor altså.....

Mens Kjerringa surra rundt og laget mat til seg selv og Katta, fikk hun med seg God Morgen Norge.
Der var det en merittert forsker som kom med forskningsresultater som underbygget det som Kjerringa alltid har hatt en  mistanke om.
Altså, hm, vi blir mer sjokolade /søtsugne i mørketida. Vi blir samtidig trøttere og trekker oss mer tilbake til ovnskråa på denne tida. Hah, som om jeg ikke visste det !
Særlig det med sjokoladesuget, eller rettere sagt, julemarsipansuget.
Hvem dras ikke mot hyllene med de godsakene i disse dagene, lavkarbo eller ikke lavkarbo ?
Det kom en flyer i i postkassen, fra Rimi idag.
Julemarsipanposene fra Nidar til under 40 kroner. Løp og kjøp !
Og det med å bli trøttere på denne tida av året. Jeg er begynt å sove middagshvil igjen. Hvis det ikke er andre aktiviteter som skal ivaretas.
Så forskeren har nok rett.
Han snakket  også noe om nedsatt sexlyst i mørketida, men det angår meg midt i ryggen så det gikk inn det ene øret og ut det andre.
Men, og det er et stort men, han sa også at det å la seg  bli påvirket av mørketida, ble mange ganger overskygget av sosiale føringer. Altså det at rundt juletider er det selskapssesongen fremfor noen. Julebordene står i kø, og vi må pynte oss og delta, enten vi vil eller ikke. Vi manner og kvinner oss opp.
Jeg for min del kjenner en svak dragning mot marsipanen og godstolen i ovnskråa.
Men så henger jo den røde, nyinnkjøpte kjolen der og venter på tilhørende blondestrømper med meg inni, så jeg får leke bjørn i mitt neste liv.
For det er jo egentlig det forskeren beskriver.
Å gå i hi. Hybernating på fint..
Eller som min forlengst henfarne far sa " Majnn skujll ha vorr bjørn om vintern og lærar om sommarn"
Gubben hadde et poeng der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar