Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 18. november 2011

Tidlig julestemning

Katta ville ut igjen etter at un hadde sluk i seg en hel boks kattemat, men det var bare for å skynde seg rundt huset og hoppe inn igjen da Kjerringa var ute og henta Gjengangeren.
Det er mildt idag. Bilrutene behøver ikke å skrapes. Og jeg som var på Dags og kjøpte to skikkelige isskraper igår. En med kost på, gjett hvorfor......... samt en med vott på.
Og så ble det ikke noe is å skrape idag.
Ikke at jeg er skuffet over det, for jeg er overbevist om at jeg får brukt dem begge  før vinteren er over, kanskje sågar slitt dem ut.......
Igår måtte jeg ned i kjelleren og finne en sparkel, etter at jeg hadde forsøkt å få av isen med en gammel, oversomra juleCD.
Isen kom av rutene, men det tok tid.
Men uansett vær og føre, jeg får sånne små glimt av julestemning innimellom.
Som igår, jeg var og kjøpte de isskrapene, tror du ikke at jeg fant en ny lyslenke til juletreet, med hjerter.
Og så er det en bitteliten julesnutt på reklamen til Nille. Det er bare som et pust av julestemning som farer forbi.
Men det er nok, og det er vel meninga.
Nå skriver jeg på autopilot, for å slippe å grue meg til senere idag, for da skal jeg til tannlegen.
Ny, trivelig tannlege, men samme. gamle tannlegeskrekken.
Jeg  håper og tror at jeg overlever, men hater å sitte der og gape som ei gjedde på land. Og litt ondt er det alltid.
Jeg pleier å tenke på at om ca 15 minutter kan jeg skylle munnen, spytte ut, gå ut av stolen, betale og gå ut døra......og begynne å grue meg til neste gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar