Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 6. november 2011

Oprah på søndagsmorran

Etter de vanlige rutinene, inkludert  kvalitetstid med Katta, satte Kjerringa seg ned og så på Oprahshow.
Der var to av mine yndlingsskuespillere gjester, Tom Hanks og Julie Roberts. Begge ser ut til å være fantastiske mennesker også.
Jeg koste meg. De er mennesker med flotte verdier,  og begge er dessuten både politisk- og miljøbevisste.
Lite glam, mye fornuft.
Blant mye annet, snakket Julie Roberts varmt for å kutte ut plastposer og heller bruke tøy vesker. Jeg er begynt, men glemmer for ofte å ta med dem når jeg skal handle.
Heretter skal de bli med meg ut, selv om jeg i utgangspunktet ikke tenker på å handle.
Det er små ting å huske på for å spare miljøet for all denne plasten som i alle fall jeg føler meg kvalt av til tider.
Dessuten må vi sannelig betale for å være miljøforurensere. Noen forretninger tar opptil to kroner for at vi skal gå rundt med deres reklame. Ganske frekt. Og pengene går rett i kjøpmannens umettelige lommer. Hadde de nå enda gått til et godt formål, men neida, kolonialbaronene ser seg ikke bærja, uansett.
Så jeg oppfordrer alle til å kjøpe eller sy seg handlenett som lett lar seg brette sammen og tas med når man skal ut.
En liten ting å huske på, en stor ting for miljøet hvis vi alle gjør det.
Jeg for min del hater alle disse plastposene som hoper seg opp iløpet av kort tid.
Jeg tror de formerer seg inni skapet mitt......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar