Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 27. november 2011

Søndagsglede

Kjerringa sto opp til atter en dag. Thank you. Katta kom inn, ble foret og ville ut igjen. Det betyr at det er varmt og behagelig vær ute.
Meningen min var at jeg skulle gå i den lille kirken idag sammen med venninne.
Og kirke blir det, men det blir bryllup og glede i Metodistkirken istedenfor.  Presten der, Hilde Sanden gifter seg med sin kjære Tor idag.
Folk fra menigheter over hele byen er invitert dit for å dele gleden med de to.
Også jeg er invitert til å dele gleden.
Det drysser rundt meg med gleder for tida.
Selv om jeg ikke var den heldige uføretrygda som vant nesten 16 mill., så er det det nok gleder i verden til alle oss andre også.
Dersom vi bare legger merke til dem.
Igår fikk jeg beskjed fra Irene, lederen for Sanitetskvinnene, om at det elektriske anlegget var oppdatert til kjøkkenet. Jeg dro ut og snakket med min venn i nøden, Jostein på Expert, og der var det bare velvilje og godord. De skulle  kjøre den gratis ovnen gratis ut og sette den på plass i Sanitetshuset nå til onsdag.
I god tid til julemøtet vårt.
Det er nesten ikke til å tro at folk kan være så hjelpsomme og gavmilde.
Så det er med stor takknemlighet og glede jeg skal delta i den metodistiske gudstjenesten idag.
Den er forresten starten på en fjortendagersfaste til ære for Jomfru Maria for min venninne fra Eritrea, der hun bare  spiser  frukt og grønnsaker.
Kanskje jeg skulle ta del i den også.........?
Dagene er gode og fulle av glede.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar