Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 13. november 2011

Søndag morgen

Kjerringa sto opp til en utrolig flott søndagsmorgen.
Fremdeles uten snø.
Katta var rask inn, for det er nok litt kaldt om nettene. Ikke farlig å være katt når en full skål med mat og et deilig saueskinn venter henne etterpå. Man skulle vært katt hos Kjerringa.
Dagen idag ser ut til å bli en fin dag.
Jeg skal ut og gå tur i alle fall. Med staver
Ellers får jeg se hva det blir til. Sikkert ikke noe spennende, men helt sikkert noe man kan leve med.
Dagene er gode, både for meg og Katta.
Noe som har ligget og murret i bakhodet, etter en artikkel jeg leste på nettet i Dagbladet her forleden, kommer til meg idag.
Det var noe om dannelse. At dersom man hadde mere dannelse her i landet, så ville det ikke være noe Big Brother.
Og der skal jeg si meg enig.
Vi har penger og materielle goder i overflod her i landet vårt, men alminnelig dannelse, for ikke å si oppdragelse, mangler det veldig på at vi kan flagge med.
Jeg vet at jeg kanskje banner i kjerka, men det får stå sin prøve, selv om det er Herrens egen hviledag idag.
Men hvor er det blitt av moral og etikk i samfunnet vårt ?
Handler det bare om å grafse til seg mest mulig for enhver pris ?
Sånn som Big Brotherdeltagerne oppfører seg er jo en skam.
Ingenting er for lavt eller for nedrig for  kanskje å vinne dette rotteracet og få en eller en halv million.
Og seerne omtrent roper på mer av alt. Mer dritings, mer spy, mer sex, mer nakenhet, mer.......? Kanskje det neste de roper på er mer blod, som i det gamle Roma, der de sendte kristne ut i Colloseum for å sloss mot løver og andre villdyr. Her er det deltagerne som er villdyrene.
Skjønt jeg tviler sterkt på at villdyr oppfører seg så nedrig som mange mennesker gjør, uten at det får konsekvenser for dem, tvertimot. De blir hyllet som helter.
Katta er forlengst oppe hos Leieboeren og gir blanke i mine funderinger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar